2008.junius 27. -Szerkesztői jegyzet - súlyos hiba az oldalon kijavítva...
Ugy látom ez a rovat szinte már álandósul az oldal elején, az elmult 1 hétben probálkoztunk a cjb szerverre áthelyezni az oldalt, hát nem sok sikerrel. Mint kiderült, egyetlen nagyobb méretű file-unkat sem lehetett letölteni. Sokáig kerestük az okát, majd kiderült, ezt a szolgáltató nem engedi. Sajnos az oldal visszakerült ide az atw szerverre. Aki eddig nem tudta letölteni a programokat elnézést kérünk, most már le tudja. Tovább dolgozunk azon a lehetőségen hogy hová helyezük az oldalt, ahonnan lehetőségünk lesz korlátlan méretű file-ok kihelyezésére.
Google PageRank

InterStat.hu
   TOVÁBBI TÉMÁK:
HÍRDETÉS:
Weblink Linkgyűjtemény
 
 
 
 
KORÁBBI CIKEKK:
 
 
 
 
 
Milyen jó is lenne meglepni a csemetét egy apuci által készített játékkal. De hát az apukák nem minden esetben képzett programozók. Nos, ez még önmagában nem akadály.

A Game Maker 7 használatához nincsen szükség igazán programozói tudásra, fogalmazzunk inkább úgy, hogy elegendő némi alapvető ismeret, például a változókról és a feltételes utasításokról, meg legalább alap szinten megismerkedni a sprite-ok fogalmával.
Mindezt elleshetjük az interneten, vagy kisilabizálhatjuk a program mellé adott mintaprogramok és súgó segítségével.
Ettől függetlenül senki se gondolja azt, hogy a Mark Overmars által 1999-ben kiadott Game Maker valamiféle gagyi szoftver-bolhapiaci termék lenne. Az éppen aktuális 7-es verzió nagyon sokat fejlődött az idők során (sebességben is), bonyolult és látványos játékokat is készíthetünk benne különféle Direct X-es effektekkel és részleges 3D támogatással.

A Game Maker esetében a népszerűség titka az objektumorientált felépítésben, az egyszerűen kezelhető felületben és a beépített eszközök választékában rejlik. Ha nem vágyunk nagy dolgokra, akár a program beépített rajzeszközeivel is dolgozhatunk, így gyakorlatilag semmi másra nincs szükségünk egy komplett játék elkészítéséhez, csak a Game Makerre (na jó, hangokat nem generál és nem szerkeszt, de azokat mondjuk letöltünk az internetről).  - Amit meg kell ebben az esetben jegyeznünk, hogy nem érdemes mp3 formátummal vacakolni két okból is az egyik a programot jelentősen lassítja, a másik a licensz jogot meg kell fizetni ebben az esetben, ezért ajánlott formátum az .ogg amit a program alapból nem támogat, de az interneten ehhez készült példaprogram hogy fel lehessen használni a programban. Ha viszont ezt túl körülményesnek találjuk akkor javsaoljuk az eredeti .midi, vagy .wav formátum használatát. - trio soft megjegyzés.










Mint már az elején is említettük, a Game Maker alapszintű használata gyakorlatilag nem igényel programozói tudást. Platform, logikai, ügyességi vagy akciójátékokat akár egyetlen programsor begépelése nélkül is készíthetünk vele. Persze ha bonyolultabb játékokra vágyunk, kihasználhatjuk a rendszer saját szkript (Game Maker Language) lehetőségét is. Egy stratégiai játéknál, ahol például mesterséges intelligenciával is fel szeretnénk ruházni az ellenfelet, ezt már aligha ússzuk meg. Viszont a Game Maker szkript nyelve sem bonyolult (bár nem azzal érdemes kezdeni). Egy Pac Mac vagy egy mászkálós-ügyességi játék viszont problémamentesen elkészíthető nélküle.
A program legfőbb előnye, hogy a legtöbb lehetőség szkriptek írogatása nélkül is elérhető, egyszerű „fogd és dobd” módszerrel. Így adhatjuk meg például az objektumoknál, hogy miként reagáljanak a billentyűnyomásokra vagy egérkattintásra, vagy mi történjen velük, ha két objektum összeütközik (például Pac Man és egy szellem). Temérdek utasítás közül választhatunk (hangok és videók lejátszása, objektumjellemzők megváltoztatása, mozgatás, fizikai kölcsönhatások stb.), sőt, még a logikai műveleteket is eképp adhatjuk meg.
Mivel a Game Maker elsősorban játékkészítésre hivatott (amúgy multimédiás bemutatókat is gond nélkül készíthetünk vele), számos olyan utasítást is találunk benne, amely játékorientált: életerő-figyelés, pontszámkövetés, toplista stb.
A 2D-s játékokon kívül az új verzióval egyszerűbb 3D-s játékok is készíthetők. Konverterek segítségével kezeli a 3DS és OBJ objektumokat. Multiplayer játékok készítésére is van mód, így akár belső hálózaton vagy interneten keresztül is összemérhetik a tudásukat a játékosok.
A Game Maker 7 két változatban érhető el. A Lite verzió ingyenes, egyszerűbb játékokat (például a sokat emlegetett Pac Mant) simán elkészíthetünk benne. Hátránya, hogy a vele készített játékok tartalmaznak egy splash képernyőt is, némi Game Maker reklámmal.
A Pro Editionnel készült programok ezt természetesen nem tartalmazzák (egyébként a Game Makerben készült programok szabadon terjeszthetők, akár pénzért is adhatjuk elkészült játékunkat, és persze a futtatásukhoz nincs szükség a Game Makerre).
A fizetős változat előnye még a részleges 3D és Direct3D (effektek) támogatása, a fejlettebb rajzeszközök, DLL fájlok használata, zenei CD sávok lejátszása, nyomtatási lehetőségek stb. Mindezért 20 dollárt kell leszurkolnunk, ami a program lehetőségeit tekintve igazán nem nagy összeg.
A szoftver honlapján rengeteg segédanyagot, mintát találunk az első lépésekhez, letölthetünk Game Makerrel készített játékokat, és persze meg is oszthatjuk másokkal a sajátjainkat.

Forrás:techline.hu
  2008.junius 17. -Készítsünk minőségi játékot, programozói tudás nélkül!
 
  2008.junius 15. Új javítócsomag letölthető (v1.09) a FPS Creator-hoz az oldalunkról is.....

Mindenki nagy örömére közlem, hogy frissült az FPS Creator oldal tartalma mivel letölthető onnan a 1.09-es javító csomag a programhoz. Rengeteg változást eszközöltek a program működési metódusában is, ezzen felül  még megjelent egy új opció is a programban, ahol is lehetőség nyilik vásárolni, vagy a free kategóriából letölteni az interneten keresztül, modelleket, texturákat, és egyébb kiegészítőket. Maga a javító csomag tartalmaz egy új példa programot is érdemes megnézni, itt sokat tanulhatunk megint a program használatából, és annak fortélyaiból. Ezzel arányosan nem akarlyuk elhanyagolni a Game Maker fanatikusokat sem így a kódolás oldal tartalmát is feltöltöttük mindenki nagy örömére, továbbiakban a hétvége előtt elkészül és letölthető lesz egy grafikai csomag a Game Maker programhoz, ahol is hátterekkel gazdagítjuk a játékkészítőket. Az RPG Maker programot ímádókkal is közöljük, hamarosan az Ő tartlmuk is megjelenik az oldalon de hát írdatlan nagy munkát kell elvégeznünk így az új oldal kialakítása során, és rengeteg tartalmat kell összeállítani, mind e mellet még a játék oldalal is bíbelődni kell egyszóval még egy picike türelmet kérünk...