Beírok a vendégkönyvbe katt ide!
Google PageRank

InterStat.hu
   TOVÁBBI TÉMÁK:
HÍRDETÉS:
Weblink Linkgyűjtemény
 
 
 
KORÁBBI CIKEKK:
 
 
     GIRLGAMER / Nők a másik oldalon


A játéktervezés és játékmarketing nemileg zárt megközelítése majdnem biztossá teszi, hogy a sok tízezres piacra termelt stuffok értékesítése nem teljesen átgondolt. A játékokat többé nem csupán egy rétegnek készítik, hanem demográfiailag, földrajzilag, társadalmilag és kulturálisan befolyásolt fogyasztói csoportok összetett és egymást átfedő rétegeinek. Az ezen piacokkal kommunikáló játékkészítés fázisaiban részt vevő jó képességű nők a lehetséges nyereség maximumát hoznák be a növekvő tömegeket célzó játéktervezés, előállítás, menedzsment, eladások és marketing terén.

Egy másik nézőpont szerint a játékiparban dolgozó csajok annak extra előnyével bírnak, hogy képesek megérteni, a női játékosok milyen típusú és fajtájú játékokat igényelnek. A nők játéktrendjei és ízlése egyre nagyobb szerepet kapnak a játékszoftver- és hardver gyártó cégek piacnövekedésében. A női játékosok és kedvelt játékaik köré egész részlegek és céges stratégiák vannak épülőben.

A Seattle-ben 2006. szeptember 16-án a nemzetközi játékipar legprominensebb női által megrendezésre került, The Balancing Act: Game Industry Careers and Quality of Life (A kötéltánc: karrier a játékiparban és életminőség) névre keresztelt konferencián bemutatkoztak a mai játékipar legjelentősebb pozícióit elfoglaló, egyben a haladó nézetek élharcosait megszemélyesítő hölgyek. Ők nemcsak a játékkészítő- és marketing iparra vannak befolyással, de kutatásokat is végeznek a játék mint társadalmi magyarázat, művészet, oktatási eszköz, mesemondó médium és a mai világ vezető szórakoztató formája terén. Vannak köztük vezetők és alapítók, akadémikusok és pedagógusok, konzultánsok és kereskedők, reklámszakemberek és marketingesek, alkotók és technológusok.

Kiválogattam közülük néhány olyan hölgyet, aki a játékiparban való bravúros tevékenykedésén túl ízletes szemtáplálékként is szolgál (aláhúzandó a „szép és okos” szórványosan ugyan, de azért fellelhető egyedeit a gyengébb nem táborában is. :)



                                                    Cindy Armstrong
                                                    Vezérigazgató, WEBZEN America, Inc.













Mint a koreai WEBZEN amerikai alvállalatának vezérigazgatója, illetve a Mu Online és a SUN kiadója Cindy a WEBZEN America online játékkiadó stratégiájáért felelős Észak-Amerikában. Majdnem 20 éves tapasztalata van az üzletfejlesztés, tranzakció és pénzügy terén, hiszen a Sony Online Entertainment üzleti fejlesztés és nemzetközi üzemeltetés részlegeinek alelnökeként dolgozott korábban. A Retro Studios vezető pénzügyi tisztviselőjeként és a Nintendo kizárólagos fejlesztőjeként segített a cég beindításában, illetve a dolgozók számát háromról több mint százra emelte.



                                                   Jane Cavanagh
                                                   Elnök, SCi / Eidos Interactive












Jane Cavanagh a szórakoztató szoftverek világviszonylatban egyik vezető kiadó és fejlesztőcégét, a SCi-t 1988-ban alapította. Alapítóként Jane tulajdonát képezte a SCi 100%-a a cég részvényeinek 1996-os kibocsátásig. A SCi Lara Croft kiadóját, vagyis az Eidost a tavalyi év elején kebelezte be. Eme szerzeménynek köszönhetően a cég az intellektuális vagyontárgy olyan értékes címeket felvonultató portfólióját tudhatja magáénak, mint például a Tomb Raider: Legend, a Conflict: Global Storm, a Hitman: Blood Money vagy a Reservoir Dogs. Ma Jane a cég részvényeinek 6.7 százalékát birtokolja.